Over Heilbron

De huidige organisatie – gevestigd in Reeuwijk en Arnhem - is ontstaan door het samengaan van intermediairs SEZ B.V. en Heilbron De oorspronkelijke organisatie is begin 2001 opgericht.

De oprichting

Begin 2001 werd SEZ opgericht. SEZ stond voor Specialist in Employee benefits en Zorgverzekeringen. Vooral bekend geworden door de Makro-polis en de Polis Agressie en Geweld voor onderwijzers. "De Makro-polis was de eerste polis die in de winkelketens werd weggezet. Wij wilden iets doen met het bestand van de winkelpassen en een aanbieding doen aan de klanten van de betreffende winkelketen."

In die tijd vormden zorgverzekeringen voor branches en affinities de belangrijkste tak van het bedrijf. Het portfolio bevatte namen als Sportfondsen Nederland, Makro en Readers Digest.

Na een relatief korte periode alleen maar met zorgverzekeringen bezig te zijn geweest, breidde de organisatie het aanbod in verzekeringen uit. Het assurantiebedrijf bemiddelde inmiddels ook rondom verzuim- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en ongevallenverzekeringen.

Verzuimveiling.nl

In 2004 werd de website Verzuimveiling.nl in het leven geroepen. "Bij het aanvragen van een offerte voor de verzuimverzekering, wilden verzekeraars graag weten wat anderen boden. Het achterliggende idee was, dat via internet openbaar te maken."

Heilbron

In 2006 werd Heilbron opgericht als zijnde zusteronderneming van SEZ. De organisatie bemiddelde rondom een breed scala schadeverzekeringen. De naam stond oorspronkelijk voor Schade Unit Collectiviteiten van SEZ. In 2008 werd een tweede bedrijfspand geopend in Arnhem, om klanten ook daar een vertrouwd en lokaal aanspreekpunt te kunnen bieden.

Inmiddels is Heilbron uitgegroeid tot een gerenommeerde organisatie in de branche. Met de introductie van sterke merken als de Donorpolis, Kiesgoed en Verzuimveiling.nl, wordt Heilbron gezien als een vernieuwende en proactieve dienstverlener. De organisatie telt ongeveer 60 medewerkers en meer dan 200.000 zorgklanten.

Heilbron anno vandaag is meer dan een organisatie. Achter de zakelijke mijlpalen gaat jaren ervaring in bemiddeling en dienstverlening schuil. "Als organisatie besteden we aandacht aan details. Zo garanderen wij goede telefonische bereikbaarheid en nemen onze medewerkers de tijd om u te helpen met bijvoorbeeld declaraties. Wij vinden het belangrijk om een band op te bouwen met onze klanten, wederzijds vertrouwen vormt bij ons de basis."


Zorg vergelijken


Contact

Facebook Icon Twitter Icon LinkedIn Icon
Kiesgoed is onderdeel van Heilbron | disclaimer | dienstverlening